První Adeli terapie (24.3 - 5.4. 2014)

09.04.2014 17:28

Před pár dny jsem se vrátila ze své první Adeli terapie v Piešřanech. Pro ty z vás, kteří mě podporují, přináším podrobnější povídání o tom, jak tento rehabilitační kurz (v termínu od 24.3. do 5.4. 2014) probíhal.

 

Do Bratislavy jsme z Ústí nad Labem přicestovaly vlakem 23.3., tedy den před začátkem rehabilitace. Na nádraží na nás čekal Adeli řidič, který nás zavezl do centra. Cesta byla vcelku rychlá, za ¾ hodiny jsme byly na místě, před budou Adeli Medical Center.

Na recepci nás přivítali velmi milí lidé. Byly nám přidélené klíče k pokoji a následně jsme se ubytovaly. Pokoj byl milý, útulný a v poměru k českým lázním poměrně prostorný. Nechyběla televize, lednička, ani sociální zařízení. Po vybalení všech věcí už nezbývalo nic jiného, než čekat na pondělí, tedy první den terapie.

Následující den nás vyhledala naše asistentka Danka. Byla moc milá. Všechno nám vysvětlila a ukázala nám také prostory centra. V mezičase jsem také absolvovala první terapii – inhalaci kyslíku. Pak už byla na řadě lékařská vstupní prohlídka. Přijímal nás šéflékař Adeli. Byl to Rus (jako ostatně všichni doktoři, centrum má ruskou hlavičku), ale mluvil vcelku obstojně slovensky.

Seznámila jsem se tu také se svým tříčlenným týmem fyzioterapeutů (Janka, Anička a Miro), který byl naprosto super. Udivila mě preciznost kompletně celého personálu. Tým si zapisoval pokyny udávané lékařem a v mezičase mě všichni ujišťovali, že to zvládneme. :-) Lékař navíc během DESETI minut poznal to, co tamější doktoři zkoumali napřeskáčku téměř měsíc – zkrácené zádové a prsní svaly, nestabilní postavení dolních končetin a napnuté achillovy šlachy).

Všichni na mě udělali moc dobrý dojem. Byl mi předán múj týdenní terapeutický plán (v podstatě jsem celé dva týdny začínala mezi půl desátou a jedenáctou. Konec terapií jsem měla vždy v 17:00, po hodinové masáži. Adeli oblek jsem si potom užívala od 14:00 do 16:00. Celé dva týdny byly pořádná makačka, ale stály za to.

Po návratu už začínám sčítat pokroky. Jsou neuvěřitelné. Rehabilitačnímu týmu se podařilo uvolnit spastické svaly, zejména achillovky. Zpevnila jsem také celé tělo. Stoj je kvalitnější. Dokonce na pár chvil už i samostatný (viz. přiložené foto).

Pomalu ale jistě začínám nakračovat a k samostatnému chození, tedy ke splnění mého snu, už chybí jen kousek. Těžko se popisuje, jakou radost mám z nově nastalé situace. Chtěla bych Vám tedy ještě jednou MOC poděkovat. Adeli terapie byla pro mě opravdu přínosem.

(Pokud byste měli zájem, podívat se na více fotek, jak terapie probíhala, přikládám odkaz na otevřenou galerii na serveru rajce.net - https://marketabrozova.rajce.idnes.cz/Adeli_24.3._-_5.4._2014/)